Wednesday 24 August 2011

Kampung Halaman...




Cerita pasal kampung..hmm..semua org ada kampung kan...rindu tak masa korang kat kampung?..apa yg paling best?..ingat lagi tak apa yang kita suka buat masa kecik-kecik dulu?..hmm..semua tu jd memori indah untuk kitakan....dulu masa kecik aku suka main masak-masak dalam tin susu..hahah..mangsanya ialahhh..PUCUK UBI..huhu..nahasss...manjang kena cantass dgn aku..huhuhuu..

Main kat kampung ni pun bermusim-musim..ada musim galah panjang, jengket, zero point, kalo kena masa tu musim roundess,,semua nak main tu..kalo musim pertandingan menyanyi..semua nk jd penyanyi..siap pakai lipstik, keh keh keh..dgn main cakar ayamm, main basikal..sampai luka la kening aku tebelah dua sbb jatuh basikal....huhu..nakal betul...hehe..

Pastu main bijik getah..alaa..yg tindankan bijik getah tu..pastu tepuk kuat-kuat..kalau yang had bawah tu pecah..haa..kalah laah tu..hahha..yang paling best, kalo dapat bijik getah kat bawah dia ada putih sket tu...haa..tu suree "kuat"..asal lawan je dgn bijik getah biasa, mmg sapannn laaa kena henyaakk..hancurr jadi lepat lahhh..hahaha..huh..mcm jantann je..hahahha..maklum laa..dulu kengkawan semua dengan budak2 lelaki..hehe..sekarang mana ada budak-budak nak main tu dah..asyik game..psp..ps2..ps3.... ;)

Skrg aku dh feminin dah..masuk kebun durian pun takott..heheheh..takut kerengga laa..semut merah lah..dengan ayam, itik & angsa-angsa abah aku pun..aku seramm eeeih..aku tak pernah masuk dalam pagar reban tu...eeihh..takuttt laa bila kena sudu dgn angsa..kang ada gak angsa yang cacat kena tempelenggg kepala dia kang..heheh..ada hati gak tu..hii..hmm, kalo dulu, tau plak redahh je semua...binatang pun takut dgn aku..hahaha...bestnyer bila teringat zaman kecik-kecik tu..:)



4 comments:

mamacomel said...

uih..xsangka plak kt kg koada lagi bela2 ayam itik segala nih yek..kt kg aku dah xde dah sgt camnih..kalu ada je..buat taik je masuk laman rumah org.haha.. tgk gambarnih pun memang terasa suasana kg..bestnya..kalu aku pun suka duk kg camnih huhu..

haha..ingatkan ko srg je suka main ngan jantan..siap ada musim permainan plak tuh..aku xde la plak camtuh..xde plak ikut musim..

itu ayah ko ke..rajin dia.. ;)

mascuna said...

huhu..ha'ah..ada lagi..abah aku mmg suka ternak menternak ni..tanam2..tu pun aku tak masuk dlm reban tu amik gambar segala suku sakat dlm tu..heheh..takut lah..ada ayam gajahh..besarr..tinggi sampai peha kita nie...suka patuk org..alamat tak sukup tanah la aku berlari nanti, pastu tak pasal2 aku kena panjat pokok durian dlm tu.hehe..

mamacomel said...

uih..menarik tuh..ada ayam gajah..berapa tahun punya ayam tuh..sama umur ngan kita ke..hehe..

siap ada durian lg tuh..uih takut la aku duk kat pokok durian tuh..xbahaya ke..

mascuna said...

haha...hishh kau nih..ada pulak nk samakan umur ayam dgn kitaa.hihi..ntah ler..aku pun tak tau..sblum ni reban tu kandang kambing..ada kambing jamnapari & boer..skrg dh takda..so, abah & adik aku renovate jd reban ayam itik dia..extend lagi sbb kat bwh tu ada puyuh, ayam turkey, ayam kampung,ayam gajah, itik telur,angsa2..kat bahagian atas..ada rabbit daging..gemukss sgt..baka australia.. :) kat luar tu mmg ada pokok durian..kat blakang reban pun ada..tepi reban tu ada 2 kolam..dalam ada ikan keli utk kami balik2 skali sekala utk memancing :)

Template by:

Free Blog Templates