Saturday 3 September 2011

Hadiah Hari Raya utk Nenek..

Harini dah masuk raya yg ke 5...masing-masing dah mula balik ke kota..aku, biasa la..mmg awai dh balik..huhu..standard..mmg tiap tahun cenggituu..huhuhuhu..yang penting, pagi raya harussss balikkkk jumpa mak ayah mertua dan mak abah kat kampung,,,serta adik beradik :) dh dpt jumpa muka, peluk cium tu aku dah rasa puassss sgt.. ;)


Raya tahun ni sangattt bermakna pada kami semua sebab kakak aku Kak Lyn bersalin pada raya ke-2 aritu..hahaha..orang tengah sedap-sedap mencekik kat umah mak sedara kat kg changkat lada, perak..mak aku pulak call..Wehh, komeee...kak lyn nak bersalinnn ni...balikk ler! camana ni!!..Kami pun..haaa?..nak bersalinnn?...huhuh..ape lagi..sepantas kilat la makan nasik kat umak maklang tu..tak sempat aku bedal cukup-cukup masak lemak pisang muda ada sambal belacan, ulam jantung..lelauk kampung lain..adussss..rugi..rugi..hehe..tapiiii, nasib baik aku sempat gak makan lemang dengan rendang daging dia..fuh..sedappp giler..aku..biasa lah..bab makann..memang pantassss ;) hahaha..

Lepas je bersalam-salaman kami pun balik le umah....laa..jem le pulokkk kat jambatan Pasir Salak...ish..ish..panjang gilerr...jenuh gak nunggu..bayang le..sepanjang jambatan tu jemnyer jalan terngek-ngek..aduyai....

Last-last sampai gak ke rumah..rupanya Kak Lyn dh di bwk ke hospital Ipoh..heheh..terberanak gak dia..dapat Baby Girl heheheh..ye la..kata nak bersalin 6/9..tp, kuar awai..baby tu nak jadi Anak Merdeka le tu & skali jadi hadiah ulangtahun perkahwinan Umi dan Ayah :) ..kami semua bersyukur sebab dia dan baby selamat :) so, apa lagi..maka...tahun ni raya..cucu nenek jadi 15 orang :) yeeeeeeaa :) Tahniah Cik Lyn :) selamattt berpantangggg :D



0 comments:

Template by:

Free Blog Templates